Zajęcia Metodą Ruchu Rozwijającego wg W. Sherborne

Ruszają pierwsze w Bielsku-Białej zajęcia ruchowe prowadzone metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne dla dzieci oraz dla dzieci i rodziców.
Drodzy Rodzice!
Głównym założeniem zajęć jest:
- rozwijanie poczucia własnej wartości,
- uczenie się umiejętności budowania relacji społecznych z rówieśnikami, dorosłymi,
- wzmocnienie więzi i poprawa relacji dziecko-rodzic,
- rozładowanie energii i uwolnienie z ciała napięć i stresu (tak, dzieci też żyją w ogromnym stresie, nie tylko my dorośli).
RODZICU, JEŚLI CHCESZ, ABY TWOJE DZIECKO:
- znało swoje możliwości i ograniczenia,
- uczyło się zachowań empatycznych,
- łatwiej wchodziło w relacje społeczne z rówieśnikami,
- rozładowało swoją potrzebę ruchu,
- uwolniło ze swojego ciała nagromadzony stres,
- było aktywne, twórcze i kreatywne w życiu….
… TO BARDZO DOBRZE TRAFIŁEŚ!! Zapraszam na zajęcia!
Metoda, którą wymyśliła Weronika Sherborne jest bardzo prosta, naturalna i polega na zabawie ruchowej. Weronika pisała, że wszystkie dzieci mają dwie podstawowe potrzeby: pragną czuć się dobrze we własnym ciele, czyli umieć w pełni nad nim panować, odczuwają potrzebę nawiązywania kontaktów z innymi.
KIM BYŁA WERONIKA SHERBORNE ? (w skrócie)
Nauczycielką wychowania fizycznego i fizjoterapeutką. Mieszkała i pracowała w Wielkiej Brytanii. Uczennica R. Labana; kontynuatorka jego dzieła, twórczyni własnej metody pracy z dziećmi znanej pod nazwą „DEVELOPMENTAL MOVEMENT” (RUCH ROZWIJAJĄCY). (więcej poczytają Państwo w internecie).
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z UCZESTNICTWA W ZAJĘCIACH:
- dziecko dobrze się czuje we własnym ciele, umie nad nim panować,
- poznaje siebie, swoje możliwości i ograniczenia,
- usprawnia motorykę dużą,
- buduje poczucia swojej siły, sprawności i możliwości ruchowych,
- zajęcia są doskonałą okazją do rozładowania energii,
- uwalnia się z ciała napięcie nerwowe, rozładowany zostaje stres,
- dzieci pokonują własne zahamowania, wynikające z negatywnych doświadczeń,
- wchodzi w różne role niż zazwyczaj (dominującą, bierną),
- uczą się umiejętności budowania partnerstwa z drugim człowiekiem,
- zajęcia wpływają pozytywnie na rozwój emocjonalny, społeczny oraz poznawczy dziecka,
- uczą się empatii, (której praktycznie brak, w świecie telewizyjno-wirtualnym, gdzie spędzają dużo czasu),
- wyzwalają się swobodne zachowania, które przekładają się na rozwój aktywności, twórczości i kreatywności w życiu,
- kiedy dziecko jest w parze z rodzicami, jest to doskonała okazja do bliskiego kontaktu fizycznego, obejmowania i przytulania, o którym często zapominamy w codziennej bieganinie.
Ćwiczenia ruchowe są źródłem odczuwania przyjemnych doznań płynących z własnego ciała oraz ogólnej radości. Dziecko dzięki temu zaczyna mieć zaufanie do siebie, zyskuje też poczucie bezpieczeństwa.
W METODZIE RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W. SHERBORNE WYRÓŻNIA SIĘ CZTERY GRUPY ĆWICZEŃ:
1) ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała
2) ćwiczenia pomagające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu
3) ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerami grupy
4) ćwiczenia twórcze
CECHY CHARAKTERYSTYCZNE METODY W. SHERBORNE:
- ćwiczenia są radosną zabawą dla dziecka,
- początek zajęć, to ćwiczenia, które dają poczucie bezpieczeństwa i oparcia,
- na koniec zajęć wykonywane są ćwiczenia relaksacyjne,
- uczymy się używania siły i delikatności,
- na przemiennie ćwiczymy dynamicznie i relaksacyjnie,
- utrzymujemy z dzieckiem kontakt wzrokowy,
- stymulujemy aktywność dziecka,
- stopniowo rozszerzamy kręg doświadczeń społecznych.
ZASADY PANUJĄCE PODCZAS ZAJĘĆ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W. SHERBORNE:
- dobrowolność uczestnictwa w zajęciach,
- nie ma rywalizacji i współzawodnictwa - każdy ma prawo odnieść sukces,
- prowadzący ma kontakt z każdym dzieckiem,
- jedyny rekwizyt to ciało i miły w dotyku kocyk,
- brak odciągających uwagę od siebie kolorowych gadżetów i muzyki,
- ćwiczymy w stroju gimnastycznym i z gołymi stopami,
- dostosowana sala gimnastyczna, z naturalną, drewnianą podłogą.
RODZICE PAMIĘTAJCIE!
Jedną z najważniejszych potrzeb małego dziecka jest potrzeba RUCHU!
Ciągłe ograniczanie swobody ruchu prowadzi do tzw. „stanu chronicznego” organizmu: wzrost wewnętrznego napięcia, stres psychiczny, stany niepokoju i zahamowań, utrata wiary we własne możliwości. Co w konsekwencji prowadzi, do faktu, iż dziecko zamyka się w sobie, odsuwa się od innych, traci kontakt z otoczeniem.
Podczas spotkań nauczycie się Państwo wielu ćwiczeń, które powtarzane wspólnie z dzieckiem w domu wspomogą jego prawidłowy rozwój i wpłyną pozytywnie na Państwa relacje z dzieckiem.
Prowadząca:
MILENA MASZEWSKA - pedagog, edukator, nauczyciel.
Absolwentka pedagogiki ze specjalnością resocjalizacja, studiów podyplomowych w zakresie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego. A także podążając za pasją - absolwentka dietetyki i suplementacji.
Ukończyła kurs kwalifikacyjny z zakresu terapii pedagogicznej, kurs pedagogiki Marii Montessori w zakresie edukacji wieku dziecięcego oraz kurs I stopnia w zakresie Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (model brytyjski).
Nauczyciel kontraktowy, wychowawca kolonijny i przede wszystkim uczestniczka wielu kursów i warsztatów, poszerzających kompetencje do pracy z dziećmi.
Autorka warsztatów i interaktywnych wykładów dla dzieci, promujących kreatywną edukację i zdrowy styl życia. Prowadzi firmę Eko Przystanek, edukując i szerząc wiedzę poprzez zajęcia i warsztaty dla dzieci i dorosłych, szkolenia dla nauczycieli.
Prywatnie żona i mama 😊 Pasjonatka holistycznego podejścia do życia, zdrowego trybu życia, fizyki kwantowej i medycyny germańskiej.
Uwielbia „zarażać” innych swoimi pasjami i twórczym podejściem do tematu edukacji.
RODZICU, jeśli masz jakiekolwiek pytania to zadzwoń lub napisz. Jeśli nie odbieram, prowadzę warsztaty – oddzwonię.
Kontakt:
mail: ekoprzystanek@gmail.com
tel. 600-238-637