Zajęcia Metodą Ruchu Rozwijającego wg W. Sherborne

zajęcia

Ruszają pierwsze w Bielsku-Białej zajęcia ruchowe prowadzone metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne dla dzieci oraz dla dzieci i rodziców.

Drodzy Rodzice!

Głównym założeniem zajęć jest:

- rozwijanie poczucia własnej wartości,

- uczenie się umiejętności budowania relacji społecznych z rówieśnikami, dorosłymi,

- wzmocnienie więzi i poprawa relacji dziecko-rodzic,

- rozładowanie energii i uwolnienie z ciała napięć i stresu (tak, dzieci też żyją w ogromnym stresie, nie tylko my dorośli).

 

RODZICU, JEŚLI CHCESZ, ABY TWOJE DZIECKO:

- znało swoje możliwości i ograniczenia,

- uczyło się zachowań empatycznych,

- łatwiej wchodziło w relacje społeczne z rówieśnikami,

- rozładowało swoją potrzebę ruchu,

- uwolniło ze swojego ciała nagromadzony stres,

- było aktywne, twórcze i kreatywne w życiu….

 … TO BARDZO DOBRZE TRAFIŁEŚ!!  Zapraszam na zajęcia!

 

Metoda, którą wymyśliła Weronika Sherborne jest bardzo prosta, naturalna i polega na zabawie ruchowej. Weronika pisała, że wszystkie dzieci mają dwie podstawowe potrzeby: pragną czuć się dobrze we własnym ciele, czyli umieć w pełni nad nim panować, odczuwają potrzebę nawiązywania kontaktów z innymi.

 

KIM BYŁA WERONIKA SHERBORNE ?  (w skrócie)

Nauczycielką wychowania fizycznego i fizjoterapeutką. Mieszkała i pracowała w Wielkiej Brytanii. Uczennica R. Labana; kontynuatorka jego dzieła, twórczyni własnej metody pracy z dziećmi znanej pod nazwą „DEVELOPMENTAL MOVEMENT” (RUCH ROZWIJAJĄCY). (więcej poczytają Państwo w internecie).

 

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z UCZESTNICTWA W ZAJĘCIACH:

- dziecko dobrze się czuje we własnym ciele, umie nad nim panować,

- poznaje siebie, swoje możliwości i ograniczenia,

- usprawnia motorykę dużą,

- buduje poczucia swojej siły, sprawności i możliwości ruchowych,

- zajęcia są doskonałą okazją do rozładowania energii,

- uwalnia się z ciała napięcie nerwowe, rozładowany zostaje stres,

- dzieci pokonują własne zahamowania, wynikające z negatywnych doświadczeń,

- wchodzi w różne role niż zazwyczaj (dominującą, bierną),

 - uczą się umiejętności budowania partnerstwa z drugim człowiekiem,

- zajęcia wpływają pozytywnie na rozwój emocjonalny, społeczny oraz poznawczy dziecka,

- uczą się empatii, (której praktycznie brak, w świecie telewizyjno-wirtualnym, gdzie spędzają dużo czasu), 

- wyzwalają się swobodne zachowania, które przekładają się na rozwój aktywności, twórczości i kreatywności w życiu,

 - kiedy dziecko jest w parze z rodzicami, jest to doskonała okazja do bliskiego kontaktu fizycznego, obejmowania i przytulania, o którym często zapominamy w codziennej bieganinie.

 

Ćwiczenia ruchowe są źródłem odczuwania przyjemnych doznań płynących z własnego ciała oraz ogólnej radości. Dziecko dzięki temu zaczyna mieć zaufanie do siebie, zyskuje też poczucie bezpieczeństwa.

 

W METODZIE RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W. SHERBORNE WYRÓŻNIA SIĘ CZTERY GRUPY ĆWICZEŃ:  

1) ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała

2) ćwiczenia pomagające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu

3) ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerami grupy

4) ćwiczenia twórcze

 

CECHY CHARAKTERYSTYCZNE METODY W. SHERBORNE:

- ćwiczenia są radosną zabawą dla dziecka,

- początek zajęć, to ćwiczenia, które dają poczucie bezpieczeństwa i oparcia,

- na koniec zajęć wykonywane są ćwiczenia relaksacyjne,

- uczymy się używania siły i delikatności,

- na przemiennie ćwiczymy dynamicznie i relaksacyjnie,

- utrzymujemy z dzieckiem kontakt wzrokowy,

- stymulujemy aktywność dziecka,

- stopniowo rozszerzamy kręg doświadczeń społecznych.

 

ZASADY PANUJĄCE PODCZAS ZAJĘĆ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W. SHERBORNE:

- dobrowolność uczestnictwa w zajęciach,

- nie ma rywalizacji i współzawodnictwa - każdy ma prawo odnieść sukces,

- prowadzący ma kontakt z każdym dzieckiem,

- jedyny rekwizyt to ciało i miły w dotyku kocyk,

- brak odciągających uwagę od siebie kolorowych gadżetów i muzyki,

- ćwiczymy w stroju gimnastycznym i z gołymi stopami,

- dostosowana sala gimnastyczna, z naturalną, drewnianą podłogą.

 

RODZICE PAMIĘTAJCIE!

Jedną z najważniejszych potrzeb małego dziecka jest potrzeba RUCHU!


Ciągłe ograniczanie swobody ruchu prowadzi do tzw. „stanu chronicznego” organizmu: wzrost wewnętrznego napięcia, stres psychiczny, stany niepokoju i zahamowań, utrata wiary we własne możliwości. Co w konsekwencji prowadzi, do faktu, iż dziecko zamyka się w sobie, odsuwa się od innych, traci kontakt z otoczeniem.  

Podczas spotkań nauczycie się Państwo wielu ćwiczeń, które powtarzane wspólnie z dzieckiem w domu wspomogą jego prawidłowy rozwój i wpłyną pozytywnie na Państwa relacje z dzieckiem.

 

Prowadząca:

MILENA MASZEWSKA - pedagog, edukator, nauczyciel.

Absolwentka pedagogiki ze specjalnością resocjalizacja, studiów podyplomowych w zakresie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego. A także podążając za pasją - absolwentka dietetyki i suplementacji.

Ukończyła kurs kwalifikacyjny z zakresu terapii pedagogicznej, kurs pedagogiki Marii Montessori w zakresie edukacji wieku dziecięcego oraz kurs I stopnia w zakresie Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (model brytyjski).

Nauczyciel kontraktowy, wychowawca kolonijny i przede wszystkim uczestniczka wielu kursów i warsztatów, poszerzających kompetencje do pracy z dziećmi.

Autorka warsztatów i interaktywnych wykładów dla dzieci, promujących kreatywną edukację i zdrowy styl życia. Prowadzi firmę Eko Przystanek, edukując i szerząc wiedzę poprzez zajęcia i warsztaty dla dzieci i dorosłych, szkolenia dla nauczycieli.

Prywatnie żona i mama 😊 Pasjonatka holistycznego podejścia do życia, zdrowego trybu życia, fizyki kwantowej i medycyny germańskiej.

Uwielbia „zarażać” innych swoimi pasjami i twórczym podejściem do tematu edukacji.

 

RODZICU, jeśli masz jakiekolwiek pytania to zadzwoń lub napisz. Jeśli nie odbieram, prowadzę warsztaty – oddzwonię.

 

Kontakt:

mail: ekoprzystanek@gmail.com

tel. 600-238-637